Hopp til innhold

Kinesiologi

Selvtillit/selvbilde

Stress, frustrasjon, bekymringer ifht familie, ektemann, skole, jobb, kolleger, barn, venner

Kvitte deg med følelser som du står fast i, eller noe du er redd for

Utbrent

Få frem det beste i deg

Hormonelle ubalanser

Fysiske smerter

Innlæring, hukommelse, lærevansker, uro i læringssammenheng, dysleksi, lærere/autoritet

KINESIOLOGI

En kinesiolog jobber ut i fra følelsene dine, tankene dine og den fysiske kroppen. Vi legger mer fokus på problemløsning enn på sykdom og symptomer, ved å finne årsaken til utfordringen. Symptomer er kroppens språk, årsak kan være noe annet.

Kinesiologen trykker på en muskel, for å merke muskelens motstand. Hvis muskelen ved trykket gir etter, så er det en ubalanse.

Med muskeltesting søker klienten fram egne ressurser, og finner svaret på deres egne utfordringer.

Vi jobber også med undertrykkelser. Det er faktisk disse som gjør at du får diverse symptomer! Symptomer er bare et uttrykk for ubalanse. Du må ikke nødvendigvis være frisk, selv om symptomet er borte, det kan være undertrykt og dukker opp igjen i en ny forkledning. Det er derfor vi sjekker for undertrykking.

HVA GJØRES UNDER EN KINESIOLOGI TIME?

Under kinesiologiavbalansering ligger man vanligvis på en benk, alle klærne er på – og ingenting er vondt, farlig eller vanskelig.

Kinesiologen tester og gjør de stimuliene som skal til. Det kan handle om masasje eller å holde på punkter, jobbe direkte på musklene, det kan være pusteøvelser, små tekster som skal leses, blomsteressenser, samtaler for å få klienten til å se mønsteret/årsaken/løsningen sin, stimulere ulike meridianer – (meridianpunktene er de samme som akupunktørene bruker) eller andre spennende teknikker.

Kinesiologiavbalanseringens varighet er ca. 1 - 1,5 time og koster kr 800,-

Del denne siden med andre!