Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Dysleksi - kinesiologi

bilde

Konsentrasjonsproblemer

Lese- og skrive utfordringer

Adferdsproblemer

Vanskeligheter med å huske

Ukonsentrert

Uro i læringssammenheng

Eksamensstress

Motivasjon

Skolestress

Energi mangel

Dysleksi

Hjernen vår benytter ca 30 prosent av blodet for å fungere på best mulig måte. Det som skjer når man kommer i stressede situasjoner, dvs. fight or flight, er at  hjernen minimerer forbruket til minimalt og sender den resterende mengde blod til f. eks. musklene for å kunne forsvare seg. I hjernen er det kun den venstre hjerne halvdel som ”fungerer” fordi blodtilførselen til høyre hjernen og begge pannelappene (dvs. det å være til stede her og nå) eksisterer ikke.

Det vil derfor være vanskelig for en person med stress i læringsøyeblikket å lære noe som helst, da fokuset underbevist er et helt annet sted. Det er nødvendig at den nevrologiske strømmen flyter fritt via hjernebjelken. Er flyten hindret av stress, fører dette til overbelastning og dårlig kontakt mellom hjernehalvdelene og derfor vanskelig for å konsentrere seg.

Mange kan huske det stresset det er å skulle lese høy i timen, hvor man sitter å teller linjer og øver, men ikke får med seg noe av det som blir lest høyt av seg selv eller andre. Dette kan være starten for stress i senere tid - dysleksi.

Hjernen består av mange ulike deler som styrer sine funksjoner. Storhjernen består av to hemisfærer som er forbundet av hjernebjelken (Corpus Callosum). Her passerer det mange millioner beskjeder daglig. Det er da nødvendig at den nevrologiske strømmen flyter fritt. Er flyten hindret av "stress", fører dette til overbelastning og dårlig kontakt mellom hjernehalvdelene og man får problemer med innlæringen - dysleksi.

Årsaken til de fleste problemer, ligger ofte tilbake i tid i livet. Ved å jobbe med den emosjonelle tilknytningen en har til dette, styrkes NÅ-tiden. Man slipper å snakke for mye om det som har skjedd, er dumt og vanskelig. Vi jobber problemene vekk, med samme metode som i kinesiologi.
Når man har fjernet dette stresset, kan det gi fantastiske resultater for innlæring og skoleresultatene.

Målet er en integrert hjerne- slik at du får mest mulig ut av din største ressurs- HJERNEN

Del denne siden med andre!

Share on Facebook

Logg inn