Hopp til innhold

Kinesiologi

Stress, frustrasjon, bekymringer ifht familie, ektemann, skole, jobb, kolleger, barn, venner

Selvtillit/selvbilde

Angst

Depresjon

Utbrenthet/Me

Ryggproblemer

Ledd plager

Hormonelle ubalanser

Allergier/mage problemer/ernæring

Søvn problemer

Urinveisplager

Barn løshet

Candida

KINESIOLOGI

En kinesiolog jobber ut i fra følelsene dine, tankene dine og den fysiske kroppen. Vi legger mer fokus på problemløsning enn på sykdom og symptomer, ved å finne årsaken til utfordringen. Symptomer er kroppens språk, årsak kan være noe annet.

Kinesiologen trykker på en muskel, for å merke muskelens motstand. Hvis muskelen ved trykket gir etter, så er det en ubalanse. (Tenk deg en situasjon du er god på, da beholder du styrken din. Det motsatte vil da være noe som er ubehagelig/vanskelig, da mister vi styrken)

Med muskeltesting søker klienten fram egne ressurser, og finner svaret på deres egne utfordringer.

Vi jobber også med undertrykkelser. Det er faktisk disse som gjør at du får diverse symptomer! Symptomer er bare et uttrykk for ubalanse. Du må ikke nødvendigvis være frisk, selv om symptomet er borte, det kan være undertrykt og dukker opp igjen i en ny forkledning. Det er derfor vi sjekker for undertrykking.

HVA GJØRES UNDER EN KINESIOLOGI TIME?

Under kinesiologiavbalansering ligger man vanligvis på en benk, alle klærne er på – og ingenting er vondt, farlig eller vanskelig.

Kinesiologen tester og gjør de stimuliene som skal til. Det kan handle om masasje eller å holde på punkter, jobbe direkte på musklene, det kan være pusteøvelser, små tekster som skal leses, blomsteressenser, samtaler for å få klienten til å se mønsteret/årsaken/løsningen sin, stimulere ulike meridianer – (meridianpunktene er de samme som akupunktørene bruker) eller andre spennende teknikker.

Kinesiologiavbalanseringens varighet er ca. 1 - 1,5 time og koster kr 800,-

Del denne siden med andre!